close

(修正與感謝)

謝謝 芒果 指點~

 

I was told that I would feel nothing the first time,應該翻成"一開始我被教導成對一切沒感覺"比較順。

也歡迎大家如果覺得哪裡怪怪的跟我說一下,

感謝>//////<

 

———————————————————————

嗨嗨大家好~ 

在youtube第一次看到這支MV的時候就被吸引了,

導演用拍紀錄片的手法說故事,

看著MV也跟著男主角一起想念他的女兒~

最後女兒接他出獄,

兩個人坐在車子裡看似很近卻又很遠的距離,

"Thank's for pick me up."

眼眶也紅了 (轉頭拭淚

明明該是最親近的家人啊! QAQ

 

好啦,如果有人想看可以點來看

但內有少量洋蔥請斟酌服用↠ 

 接著放上他們在BBC RADIO2的live版演出,

不想看mv只想聽歌的朋友請點這個版本喔!

音質我聽過了,是沒有問題的唷!

Go↠

 

You've got a face not spoiled by beauty

你曾有一張沒有任何傷痕的美麗臉龐

I have some scars from where I've been

我的過去讓我傷痕累累

You've got eyes that can see right through me

你有一雙能看穿我的雙眼

You're not afraid of anything they've seen

你不怕任何他們經歷過的事

I was told that I would feel nothing the first time

一開始我被教導成對一切沒感覺

I don't know how these cuts heal

我不知道這些傷口該如何癒合

But in you I found a right

但在你身上,我找到正確方向

 

If there is a light,you can always see

你永遠都可以看見那道光

And there is a world we can always be

而那個世界我們永遠都可以抵達

 

If there is a dark that we shouldn't doubt

如果那是黑暗,那麼我們不該懷疑

And there is a light,don't let it go out

而如果那是光,別讓光消失

 

And this is a song

而這是一首歌

A song for someone

一首給某人的歌

This is a song,a song for someone

這是一首,一首給某人的歌

 

You let me into a conversation

你跟我進行一場溝通

A conversation only we could make

一場只有我們的會議

You're breaking into my imagination

你進入了我的幻想世界

Whatever's in there is yours to take

不過我的世界本來就是屬於你的

 

I was told told I'd feel nothing the first time

一開始我被教導成對一切沒感覺

You were slow to heal

你好慢才來治癒我的傷痕

But this could be the night if there is a light

不過黑夜過後總有白天

 

You can always see

你永遠都可以看見

And there is a world we can always be

我們永遠都可以抵達那個世界

If there is a dark,within and without

如果那是黑暗,會存在也會消失

And there is a light,don't let it go out

如果那是光明,別讓他消失

 

And this is a song

而這是一首歌

A song for someone

一首給某人的歌

This is a song,a song for someone

這是一首,一首給某人的歌

 

And I'm a long way from your hill of Calvary

而這是一條漫長的路,從磨難之地抵達山頂

And I'm a long way

這是一條漫長的旅途

From where I was, where I need to be

去尋找自我,而我又需要做些什麼

If there is a light,you can always see

你永遠都可以看見那道光

And there is a world we can always be

而那個世界我們永遠都可以抵達

If there is a kiss,I stole from your mouth

而我奪走了你的吻

And there is a light,don't let it go out

如果那是光明,別讓光消失 

 

黑暗與光明共存,

U2這首歌,獻給迷惘的你。

 

 See you!

arrow
arrow
    全站熱搜

    小茹 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()